První návštěvou v Apple Store jsem nebyl zrovna potěšen, nicméně, odhodlal jsem se tam znovu. Jaké jsou tedy mé dojmy z druhé návštěvy tohoto značkového obchodu?
|
Někteří z vás si možná na můj článek o první návštěvě Apple Store ještě pamatují, pokud ne, pro jistotu umístím své původní dojmy i sem:
"Navzdory všem těm úžasným produktům, chytrému rozvržení obchodu i snaživým zaměstnancům jsem se zde ani na chvíli nedokázal cítit jako součást Apple komunity. Moje obyčejné tričko, džíny i tenisky působily mezi všemi těmi módně vystrojenými lidmi s perfektními účesy a moderními brýlemi až nemístně. Uznávám, že trochu zobecňuji, lidé v obchodě na mě ale působili zcela odlišně od lidí, se kterými se běžně setkávám. Podle mého názoru se jednalo lidi, kterým přespříliš záleží na tom, jak vypadají a co si o nich myslí ostatní. Místo aby vedli se raději nechávají vést.
Cítil jsem se jako Julia Roberts ve filmu Pretty Woman, když poprvé navštívila Rodeo Drive, o mě si však nejspíš nikdo nemyslel, že bych byl prostitutka. Prostě jsem cítil, že sem nepatřím. Nepřišel jsem utratil několik tisíc korun za sluchátka a nepřišel jsem se ani podívat na pána, který předváděl, jak nahrát obrázek do dokumentu v Pages. Ale určitě jsem chtěl být co nejdříve pryč.
Další vhodné filmové přirovnání by byly Stepfordské paničky, s tím rozdílem, že místo žen v domácnosti se zde vyskytovali zákazníci, kteří se snaží žít sen, který jim navrhl Apple. Uvědomuji si, že tento obchod se nacházel v bohaté části Londýna, ale ačkoli vlastním a oceňuji několik věcí od Apple, nebyl bych asi podle měřítek Applu tím ideálním zákazníkem. A jsem za to vděčný."
Nyní nastala chvíle, kdy jsem musel jít na servisní prohlídku mého iPhonu 4S, s jehož baterií se to již opravdu nedalo vydržet. Tentokrát jsem se rozhodl navštívit obchod Bluewater Store.
Hned při příchodu do obchodu jsem byl překvapen obrovským množstvím lidí. I když byla sobota, Apple Store byl jednoznačně nejnabitějším obchodem v pasáži. Všude okolo jsou desítky, možná i stovky obchůdků a obchodů, v žádném z nich ale nepanuje takový ruch jako zde.
Skrze dav jsem se dostal do zadní části obchodu, kde mě jeden ze zaměstnanců požádal, abych deset minut počkal. Ale to bylo v pořádku, protože jsem přišel o něco dříve.
Chvíli jsme se tam tedy bavili s dalším zaměstnancem o Xboxu, novém iPADu, Googlu a dalších věcech. Konverzace to byla přátelská, ale velmi profesionální. Pak přišel člověk, který mě měl mít na starost a konečně jsme se dostali k baterii mého iPhonu. Po krátkém rozhovoru jsme se dostali k závěru, že toto chování rozhodně není běžné. Vysvětlil jsem, že bych chtěl, aby můj iPhone vydržel jeden den a bylo by fajn, kdyby mu zůstala alespoň určitá rezerva.
Zaměstnanec společnosti během chvilky bezdrátově připojil můj iPhone k iPADu, kde po chvilce vyskočily potřebné údaje. Podle vypočítaného průměru si tři hodinu provozu řekly o téměř polovinu kapacity akumulátoru. Nic moc. Pak jsme se ještě chvíli bavili o tom, co jsem ten den se svým telefonem dělal. Podle pracovníka toto chování rozhodně nebylo normální a nabídl mi výměnu telefonu.
S tou jsem souhlasil, takže náš rozhovor pokračoval tím, zdali mám svůj telefon zazálohovaný, což jsem měl. Cestou jsem však pořídil několik fotografií, které se však již nahrály na Foto Stream, takže ani v tomto nebyl problém. Když mi donesli nový telefon, pokusil jsem se ze starého odlepit ochrannou fólii a nalepit ji na nový kus, což bylo až na drobné pomačkání v rohu bez problémů. Přesto jsem ale rovnou v obchodě dostal i jednu novou. Co se péče o uživatele týká a úrovně veškeré komunikace i všech dalších detailů jsem tedy byl nadmíru spokojený a těžko bych hledal něco, co by se dalo kritizovat.
Během pobytu v obchodu jsem si všiml, že tentokrát se zde nacházejí povětšinou běžnou oblečení lidí bez jakýchkoli výraznějších výstředností. Nejspíše to bylo místem, kde se obchod nacházel, možná se také postupně mění klientela. Tentokrát jsem si ale připadal mnohem normálněji.
Když jsem dorazil domů, čekali ve schránce dva nové e-maily:
Problém: Výdrž telefonu je kratší, než je obvyklé. Baterie se rychle vybíjí a i při plném nabití zvládne telefon pouze okolo 4,5 hodiny nepřetržitého provozu.
Ověření problému: na prodejně.
Navrhované řešení: záruční výměna přístroje.
Stav telefonu: na pohled velmi dobrý.
Známá poškození: žádná.
Ve druhé zprávě se nacházel PDF dokument, který bych použil při případných dalších záručních opravách. Vše proběhlo skutečně dokonale. Docela jsem se zamýšlel nad tím, co by se dělo, kdybych šel reklamovat telefon od HTC, Samsungu nebo třeba Nokie. Rozhodně si však nemyslím, že by vše proběhlo takto snadno a rychle. Tentokrát jsem si skutečně myslel, že Apple si váží každého svého zákazníka. Zde má ode mě Apple velkou pochvalu. Zatím však nemohu říci, zda se zlepší výdrž baterie, na její testování jsem zatím neměl dostatek času.
Jen na závěr ještě dodám, že jsem měl také možnost si vyzkoušet nový iPAD. Byl jsem příjemně překvapen, ale určitě ne poblouzněn nebo očarován. Rozdíly mi však oproti starší verzi nepřišly až tak zásadní. iPAD 2 je stále natolik dobrý, že upgrade na nový model rozhodně není nutností. Rozhodně bych jej však doporučil uživatelům, kteří si pořizují svůj první tablet, případně pokud přecházejí z první generace iPADu.
Zdroj: Shaun McGill pro Lost in Mobile.com