Spolu s blížícím se uskutečněním akvizice Palmu společností HP se dostává na pořad dne i role společnosti samotné a jejích produktů (chytré telefony a webOS). V rozhovoru pro Boba Evanse z InformationWeek sdělil Shane Robison, výkonný viceprezident HP a vedoucí strategického a technologického oddělení, kam chce HP v budoucnu směřovat a jak se hodí Palm do těchto plánů.
|
Strategie společnosti HP se zaměřuje na pět klíčových bodů:
- Cloud computing jako nevyhnutelnou součást budoucnosti IT struktur
- Nárůst počtu mobilních přístrojů se stále důležitější pozicí v IT
- Posun IT od striktně pracovních úloh k úlohám komunikačním a optimalizačním
- Stále zvětšující se objem vytvářených informací
- Sílu analytických studií schopných poskytnout organizacím konkurenční výhodu vhodným využitím obrovského množství dostupných informací (viz. bod 4)
Tyto body odrážejí skutečnost, že společnost vytváří soubor jednotných produktů a služeb tak, aby pokryla celé spektrum IT infrastruktury. HP má podle článku v úmyslu využít webOS jako nástroj pro udržení svých zákazníků vždy on-line, díky čemuž budou mít přístup k nejrůznějším analytickým nástrojům a databázím, jež jim umožní plnohodnotně pracovat a rozhodovat se kdykoli a kdekoli v terénu.
Na rozdíl od kontroverzních výroků z minulého týdne (které však byly později objasněny), je tedy zřejmé, že HP počítá s Palmem jak po softwarové, tak i po hardwarové stránce. A to je dobrá zpráva i pro fanoušky společnosti, kteří doufají, že se dočkají dalšího vývoje webOS i nových chytrých telefonů.